SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Dags för våruppvisning!

Nu är det dags för årets våruppvisning där alla våra grupper får visa er föräldrar, släkt och vänner hur roligt det är med gymnastik och hur mycket gymnasterna kan. Årets tema är Cirkus!

Nedan har vi samlat all info om tider, klädsel mm för alla grupper.

 

Datum: söndag 11 maj

Plats: Vadsbohallen i Novab arena (Drottning Kristinas väg 48 i Mariestad)

 

Uppvisning 1: Kl 13.00 (uppvisningen tar 1-1,5 timme)

Uppvisning 2: Kl. 15.30 (uppvisningen tar 1-1,5 timme)

 

Barngrupperna samt A svart och A vit deltar bara på en av föreställningarna. Övriga grupper deltar på båda föreställningarna.

 

Då det är många grupper ser vi helst att ni i publiken fördelar er på uppvisningarna enligt nedan:

Uppvisning 1: A svart, AB, C svart, E, T3-5, Barngrupperna B4 och B5

Uppvisning 2: A vit, B, ABC, C vit, D, T6-7, Barngrupperna B6 svart och B6 vit.

 

Entréavgift

Vuxna: 60 kr

Barn 6-15 år: 30 kr

 

Vi ser helst att ni betalar med Swish. Det finns QR-koder att skanna i entrén.

Repetitioner inför uppvisningen OBS! i Vadsbohallen

Under veckan inför uppvisningen kommer alla grupper att få repetera sina uppvisningsnummer på plats i Vadsbohallen. Vi har försökt att hålla ordinarie träningstider så långt som möjligt men några grupper har fått andra dagar och tider än de är vana vid för att schemat skulle gå ihop.
OBS! Under denna vecka är alla andra ordinarie träningar i Prisma inställda då alla redskap är flyttade till Vadsbo.

 

Måndag 5/5

17:00-18:30: AB + B

18:30-20:30: T.3-5

Tisdag 6/5

17-18: A svart

18:15-19:15: A vit

Onsdag 7/5

17:00-18:30: C svart+ C vit + ABC

18:30-20:30: T.6-7

Torsdag 8/5

17:00-18:30: D + E

18:30-20:30: T.6-7 + T.3-5

Tider uppvisningsdagen

B4 svart, B4 vit & B5

Deltar på uppvisning 1. Samling 12:15 i entrén i Vadsbohallen. Hinner testa sin bana innan publiken släpps in i hallen. Är först ut i uppvisningen (efter startnumret) och kan därefter gå upp till sina föräldrar på läktaren.

 

B6 svart & B6 vit

Deltar på uppvisning 2. Samling 14:45 i entrén i Vadsbohallen. Hinner testa sin bana innan publiken släpps in i hallen. Är först ut i uppvisningen (efter startnumret) och kan därefter gå upp till sina föräldrar på läktaren.

 

A svart
Deltar på uppvisning 1. Samling 11:45 vid trappan upp till övervåningen (samma tid som samling för föräldrar som ska jobba i entrén). Gruppen hinner testa sin bana och vara med på genomgång om gemensamma nummer.

 

A vit

Deltar på uppvisning 2. Samling 14:15 vid trappan upp till övervåningen (samma tid som samling för föräldrar som ska jobba i entrén). Gruppen hinner testa sin bana och vara med på genomgång om gemensamma nummer.

 

AB, ABC, B, C svart, C vit, D, E, T.6-7 & T.3-5
Deltar på både uppvisning 1 och 2

09:00 - 11:30: Genomgång av start- och slutnummer samt genrep av hela uppvisningen

11.30-12:30: Matpaus

12:30 - Samling inför uppvisning 1 (som börjar 13:00)

Ca 14:30-15 - Paus mellan uppvisningarna, ha med mellanmål

15:00 - Samling inför uppvisning 2 (som börjar 15:30)

 

OBS! Det blir en lång dag så det är viktigt att ha med sig ordentligt med matsäck och mellanmål!

Märk era barns kläder och övriga saker med namn!

 

Klädsel

Barngrupperna (B.4, B.5 & B.6)

Ni kommer att vara: Zebror eller hästar

Klädsel: Om ni vill vara zebror tar ni vita/ljusa kläder och så har vi svart tejp för att göra ränder. Det går också bra att ta med tex käpphästar.

 

A svart & A vit

Ni kommer att vara: Kattdjur

Klädsel: Klä er som valfritt kattdjur (lejon, tigrar, pantrar, leoparder mm) och måla gärna morrhår. Om man vill kan man ha svans/öron.

 

AB & B

Ni kommer att vara: Trollkarlar

Klädsel: Svarta byxor/shorts och vit eller svart tröja/linne. Om man har får man gärna även ha hatt, fluga/slips, mantel, kavaj mm som man tänker att en trollkarl kan ha. Hattar, trollstavar, kanin (att trolla fram ur hatten), sjalar mm som man kan "trolla" med kan också vara kul.

 

C svart, C vit & ABC

Ni kommer att vara: Akrobater

Klädsel: Ni kommer att få använda föreningens tävlingsdräkter (tjejdräkter är svarta med blåa linjer, killar får ta med en svart tröja istället) Till dräkterna/tröja behöver ni någon slags tights, shorts eller byxor att ha över/under. Vi vill att det ska vara så färgglatt som möjligt (gärna neon, glitter mm) på både byxor, tofsar, accessoarer eller vad ni kan komma på. Vi har benvärmare i neonfärger som vi också kan använda.

 

D & E

Ni kommer att vara: Starka män

Klädsel: gärna randig tröja/linne, annars vit tröja/linne som vi tejpar "hängslen" på. Svarta/mörka shorts/byxor. Sök gärna på "starke man cirkus" för inspiration.

Vi fixar färg att måla mustascher med.

 

T.6-7 & T.3-5

Ni kommer att vara: Clowner + Eldslukare (båda)

Klädsel clowner: Färgglatt, ni kan inte ha för mycket ansiktsmålning då ni är eldslukare efteråt.

Klädsel eldslukare: Helst väst (Alva försöker låna ett gäng från sin skola).

 

Föräldrauppgifter

För att uppvisningen ska fungera behöver vi hjälp av er föräldrar med vissa uppgifter, för mer info se: https://mariestadsgymnastikklubb.web.sportadmin.se/sida/?ID=550994

 

Föräldrahjälp

Utöver uppgifter nedan behövs hjälp av 1-2 föräldrar per grupp som är med gruppen under uppvisningen för att stötta ledarna. Meddela direkt till ansvarig ledare för gruppen att du kan vara föräldrahjälp.

 

Barngrupper

Barngrupperna har inga föräldrauppgifter.

 

A svart och A vit
Sitta i entrén. A svart har hand om uppvisning 1 (samling 11:45) och A vit har hand om uppvisning 2 (samling 14:15). När uppvisningarna börjar kan ni gå in och titta.

 

AB

Fixa iordning i hallen inför uppvisningen. Detta görs fredag 9/5 och vi samlas kl. 17.00 vid Vadsbohallens entré.

 

B & ABC

Plock och städ efter uppvisningarna, samling vid trappan till övervåningen direkt efter uppvisning 2 (ca 16:45).

 

C svart, E & T.3-5
Flytta redskapen till Vadsbo 4/5 (har redan fått mail om det).

 

C vit, D & T.6-7

Flytta redskapen tillbaka till Prisma efter uppvisningen den 11/5. Samling nedanför läktaren direkt efter uppvisning 2 (ca 16:45).

Vi har hyrt en lastbil men vill även att ni som har tillgång till kärra/lastbil mm tar med dessa.
Meddela Irene (073-905 69 14) om ni kan ta med kärra så vi ser i förväg hur många vi har.

 
SOCIALA MEDIER: